Zwaar beladen scharnieren

Insert-Technologie. Scharnieren met kruk, opgelost als Hybride onderdeel voor de vliegtuigbouw

Insert-Technologie in de vliegtuigbouw. Scharnieren voor de instrumenten koeling als hybride component opgelost.

Scharnieren in de luchtvaart zijn een complexe opdracht. Trillingen werken voortdurend op de constructie in. Niettemin moeten de onderdelen hun precisie ook bij lange levensduur behouden.

Gemakkelijk toegang tot onderdelen is tijdens regulier onderhoud aan vliegtuigen belangrijk. Scharnieren zijn hiervoor de perfecte oplossing. Een beweegbare montage moet even betrouwbaar zijn als fixatie.

De scharnieren dragen componenten in de instrumenten koeling van vliegtuigen. De kruk geeft ruimte voor zwenken in de krappe inbouw situatie. Anderzijds is dit voordelig, de belasting wordt weggehouden van de dragende as.

Geoptimaliseerde kruipmodulus. De glasvezelversterking verhoogt de kruipmodulus van de gebruikte thermoplast van 700 MPa naar 6650 MPa. Hiermee bereiken wij twee voordelen: Ten eerste, de lange termijn stabiliteit bij het dragen van zware last is verhoogd. Ten tweede, het materiaal houdt de schroefkracht staand. De schroefverbindingen van het scharnier zijn zelfsluitend.

Insert techniek

Hybride technologie en spuitgieten. Polyamide onderdeel met solide ingegoten aandrijfpen

Selectief en doelbewust geoptimaliseerd. Kunststof onderdelen met insert techniek.

Draadbussen leggen wij gedurende het gietproces van kunststof onderdelen in. Dat is economisch. Technische eigenschappen van de meest waardevolle materialen zijn selectief beschikbaar.

Sinds de jaren 70 maken wij kunststof onderdelen met de insert techniek. Dit proces ontwikkelen wij nog steeds verder, de onderdelen winnen aan complexiteit en functionele diversiteit. Door ons geleverde composietconstructies maken innovaties mogelijk in de machinebouw, fijnmechanica, elektrische technologie en medische technologie.

 

Flexibele materiaalkeuze. Om het even staal, legering, edelmetaal, glas, keramiek, rubber of hoogwaardige kunststof. Om het even as, bondbare oppervlak, bus,  Buchse, afdichting, draad, veer, ketting, contactpin, kogellager, magneet, mes rand, naaf, zeef, stansdeel of drijfas. Het is nagenoeg onbegrensd, van welk materiaal of hoe complex het inlegdeel is. Onze machines zijn universeel en onze proces engineers reageren flexibel op technische eisen, intrinsieke stabiliteit en omvang.

Betrouwbaar, belastbaar, maatstabiel. Het tweetraps spuitgieten combineert verschillende materialen en hun voordelen. Onze speciale competentie is gelegen in de omgang met verschillende krimpmaten en uitzettingscoëfficiënten van de materiaal partners. Wij stemmen onderdeelconstructie, vormgereedschap, procesvoering en het speciale procedures voor de nabehandeling op elkaar af. Dit neutraliseert de restspanningen in de composietstructuur in ruime mate. Onze diepgaande materiaalkennis en jarenlange productie ervaring waarborgen een gecontroleerd proces.