Insert-Technologie. Scharnieren met kruk, opgelost als Hybride onderdeel voor de vliegtuigbouw

Insert-Technologie in de vliegtuigbouw. Scharnieren voor de instrumenten koeling als hybride component opgelost.

Scharnieren in de luchtvaart zijn een complexe opdracht. Trillingen werken voortdurend op de constructie in. Niettemin moeten de onderdelen hun precisie ook bij lange levensduur behouden.

Gemakkelijk toegang tot onderdelen is tijdens regulier onderhoud aan vliegtuigen belangrijk. Scharnieren zijn hiervoor de perfecte oplossing. Een beweegbare montage moet even betrouwbaar zijn als fixatie.

De scharnieren dragen componenten in de instrumenten koeling van vliegtuigen. De kruk geeft ruimte voor zwenken in de krappe inbouw situatie. Anderzijds is dit voordelig, de belasting wordt weggehouden van de dragende as.

Geoptimaliseerde kruipmodulus. De glasvezelversterking verhoogt de kruipmodulus van de gebruikte thermoplast van 700 MPa naar 6650 MPa. Hiermee bereiken wij twee voordelen: Ten eerste, de lange termijn stabiliteit bij het dragen van zware last is verhoogd. Ten tweede, het materiaal houdt de schroefkracht staand. De schroefverbindingen van het scharnier zijn zelfsluitend.