Snijdende rijwind, extreem weer en trillingen. De groot formaat buitenspiegels van bussen worden aan het nodige blootgesteld. Wij produceren de slagvaste en krasbestendige behuizingen voor spiegels voor bussen.
Bussen en touringcars zijn met zichtsystemen en diverse spiegels voorzien. De behuizingen in verschillende vormen en maten voor hoofdspiegels, breedzicht spiegels, blindehoek spiegels en front spiegels produceren wij door spuitgieten met compact ingekleurd UV bestendig ABS. De draaipunten tussen achteruitkijkspiegel en stangensysteem spuitgieten wij van een slagvast polyamide. De componenten spiegelbehuizing en bevestigingspunt vormen een aerodynamische eenheid.
- Etsstructuur versus Erodeerstructuur. De geordende fijne nerf structuur is in de matrijs geëtst. Zo zijn de kleuren briljanter en de spiegelbehuizing straalt hoogwaardigheid uit, meer dan met een erodeerstructuur. Niet alleen alleen vanwege de driedimensionaal gevormde oppervlakken. Bovendien biedt de vlakke etsstructuur een betere krasbestendigheid dan met een ruwe erodeerstructuur.
- Materiaalkeuze. Acrylonitril-butadieen-styreen (ABS) is een hoogwaardig materiaal en vanwege de goede oppervlakte eigenschappen, gewaardeerd. Compact ingekleurd ABS heeft een goede weersbestendigheid, hoge slagvastheid en is bovendien tegen UV straling gestabiliseerd.
- Te lakken. De meeste styreen polymere kunststoffen zijn uitstekend te lakken. Zo ook het ABS. Belangrijk voor deze toepassing aangezien de externe spiegelbehuizing graag in de carrosseriekleur gelakt wordt.